Маркування безколекторних моторів для квадрокоптерів, авіамоделей, автомоделей і т.д.
Сьогодні у продажу існує безліч безколекторних моторів різних розмірів і характеристик: 2212, 2306, 5010 і т.д., але що означають ці цифри?
Маркування безколекторних моторів.
Давайте розглянемо на прикладі популярного мотора A2212 1000KV 12N14P
2212 (BLDC) BRUSHLESS DC MOTOR - безколлекторний мотор постійного струму, що працює на високих обертах, спеціально розроблений для застосування в квадрокоптерах, літаках та інших моделях техніки. Дані мотори побудовані за схемою OUTRUNNER, тобто обертається зовнішня частина і стаціонарна внутрішня. Такий тип моторів дуже популярний на ринку, так як досить дешевий. Мотори даного типу випускаються з різними характиристики і тому необхідно точно розбиратися в них, що б вибрати кращий мотор для своєї моделі.
Найменування таких моторів зазвичай виглядає так: 2212 13T 1000KV 2-4S 12N14P
- 22 - Діаметр статора, 22мм в даному випадку. Чим більше діаметр статора, тим вище його крутний момент, тим більшого діаметру пропелер можна встановити на модель, тим більше тяга на одних і тих же обертах, тим менше енергоспоживання необхідне для розвитку тієї ж потужності, ніж для більш дрібних моторів. Суцільні плюси;)
- 12 - Довжина статора, 12мм в даному випадку. Не плутати з висотою мотора. Це висота елемента (зуба), на який накручений провідник всередині мотора.
- 13T - Число витків, оборотів провідника на кожному з зубі мотора. Менша кількість витків означає велику швидкість мотора, але менший крутний момент, і навпаки, більше витків - менше швидкість і більший крутний момент.
- 1000KV - кількість обертів двигуна на 1 вольт напруги. Якщо на цей мотор подати 10В, то він буде обертатися зі швидкістю 10 000 об/хв. (RPM) Але пам'ятайте, це швидкість обігу порожнього вала, якщо на вал буде встановлений пропелер або якийсь елемент редуктора, то швидкість обертання валу може, і обов'язково буде, інший, явно меншою.
- 2-4S - робоча напруга мотора, вказується в кількості банок акумулятора, докладніше читайте в LI-PO АКУМУЛЯТОРИ. Маркування.
Кількість магнітів
Іноді в маркуванні мотора можна побачити ще таке позначення (12N14P). Число перед N означає кількість електромагнітів (зубів) в моторі, а число перед P - кількість постійних магнітів. Здебільшого, мотори для квадрокоптера мають саме таку конфігурацію. Мотори з меншим KV можуть мати трохи меншу кількість магнітів, для більш ефективного набору тяги, але сильно цей параметр на крутний момент не впливає. тому найчастіше цей параметр не береться до уваги і звертати особливої уваги на нього не варто.
Пряме чи зворотне обертання (CW / CWW)
Маркування у моторів може мати значення CW і CCW, що означає Clockwise (За годинниковою стрілкою - Пряме), Counter Clockwise (Проти годинникової стрілки - Зворотне). Але це не означає, що мотор може обертатися тільки в певному напрямку, про це ми поговоримо нижче. Тут мова йде про направлення різьби на валу двигуна, якщо вона є. Різьба на валу найчастіше зустрічається на моторах для квадрокоптера або літаків/крил, де можна установити пропелери. Напрямок різьби в певну сторону не дає розкручуватися гайкам кріплення пропелера. Але як показує практика, це не є критичним, так як добре затиснутий і законтрогаєний пропелер не відкручується.
Принципова схема бесколлекторного мотора.
БК мотори підключаються трьома проводами. В кожну одиницю часу напруга подається на дві сусідні (будь-які дві) обмотки, що змушує мотор переміститися на один такт (фазу) в потрібну сторону. Наприклад подаючи напругу на обмотки W1, W2 (L1, L2) ми змусимо мотор зміститися вправо або вліво. Напрямок руху залежить від полярності на контактах L1 і L2. Отже, що б змінити напрямок руху БК мотора, необхідно поміняти полярність будь-яких двох проводів.